Kul att städa!?

Alltså, nu hittade jag en fördel med att bo själv.

När man bor ihop med någon och hjälps åt med hushållet blir det alltid lite gnissel här och där;
Vem gör det, varför är inte det gjort etc...
När man bor själv lämnar man ju bara all skit åt sig själv.
Det är ju bara jag som får lida för att jag inte torkar ur slasken eller plockar upp kläder från golvet...

...eller struntar i bägge dera, om det känns bättre.

Men jag känner faktiskt att jag tycker att jag kan använda hela min energi åt att fixa ett trevligt hem,
sköta min vardag istället för att en del av den energin ska gå åt att tycka att den
andra skulle göra det eller det.....

....detta var bara en iaktagelse. Klart att det oftast funkar hur bra som helst att leva två stycken...
....oftast....

Förresten är väl hela stora grejen att det är bara jag själv som bestämmer hur jag vill ha det.
Det ger en känsla av tillfredställelse för de flesta tror jag.
Är man två så måste man alltid kompromissa på gott eller ont.

....i förlängningen kommer ju dock flera aspekter på tvåsamheten in vilket gör att jag tycker att
den är att föredra....men nu har jag intalat mig själv att det är kul att hålla rent så nu måste jag
sluta skriva och inte förstöra detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0