Sjukhusbesök

I en sal på lasarettet.....

...så börjar en fin gammal visa...

Kommer faktiskt inte ihåg hur den gick och vad den handlar om just nu.

Det var en liten hög som låg i lasarettsbädden när vi kom in idag,
Avd. 11, rum 3.
Högen bestod av min mormor.

Alltså, hon är inte stor hon. 1,50 ca, har väl krympt lite med åren och nu ihopkrupen
på ungefär halva sängens längd såg hon väldigt, väldigt liten ut.
När vi kom in började hon bubbla om att de låst in henne i flera timmar
fastän de skulle komma alldeles strax...sundhetstecken tycker jag.

Det finns ju verkligen inte mycket att göra på en liten sjukhus-sal,
det blir väldigt sterilt och samtalsämnena ganska få och repriserade flera gånger om.

Hon längtade hem till sin lägenhet (också ett sundhetstecken)
Innan vi gick tittade hon upp i taket och sa rakt ut:
Vad har Elin gjort för dumt som måste ligga här?

Fick du nåt svar, sa jag.

Nä, jag tror inte det finns nån gud.

Det blir mer besök här framåt helgen. Idag hade det varit 1 miljon provtagningar på
alla kroppens funktionaliteter så imorgon kommer förhoppningsvis lite mer svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0