Vissa dagar hinner man aldrig ifatt

Som idag till exempel.

Helt bra dag första halvan......sen lunch......fortsatt helt okej.....
Men hur blev det sen egentligen....

Jag skulle åka ett ärende fram och tillbaka till Köping, kom iväg något försent,
men hade fortfarande gott om tid.
Sen visade det sig att nån stängt av E18 mellan Västerås och västerut vilket gjorde
att en lååååååååååååååååångsam karavan av bilar sniglade sig sakta på småvägar
runt hit och dit.....hamnade där jag skulle till slut....nu liiiiite mer sen.....

å sen samma visa tillbaka, nu lite mindre trafik. Valde den äldre vägen hem ifall inte vägen
hade öppnat, men den tar ju liiiiiiiiiiiiiite längre tid.

Halvvägs hem inser jag att om 15 minuter ska jag hämta barnet på dagis och dessför innan
ska jag lämna bilen på jobbet, göra ett ärende på kontoret och tanka privatbilen....

Ringde dagis......åkte som en dåre (laglydig dåre...hmm.....)

Telefonen ringde konstant.....strax innan jag hämtade Isa kom jag på att vi var tvungna att
åka och köpa present till ett kalas som hon ska gå på.....jag hade lovat ringa och fixa en grej
till jobbet efter dagis också....jag skulle ju vara hemma strax efter klockan 3.....

....hemma efter hämtning, presenthandling var klockan 16.30 och alla hade gått från jobbet....
klockan 17.15 slängde jag ihop datorn och värmde lite gammal mat åt ett hungrigt barn....

Nu orkar jag inte mer idag. Kaffe i solskenet på balkongen och ett djupt andetag, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0