Bowling imorgon igen?

Det blev bowling igår eftermiddag med Isa och Linda.
Bellevuestadion.

Kul som attans bananer faktiskt.
Jag har nog inte spelat bowling sen jag var liten....
.....vilket märktes....hmm.....

Pratade med Jonas på dan, han sa att han fått 175 poäng på en serie.

Jaha, sa jag, å tänkte att han kan väl inte vara nå vass på det där.
Men all heder, åt dig farbror Edberg. Du äger mig i bowling.

Tänker därmed inte säga vad jag fick.

Linda va grym däremot. Flera strike och väl-utvecklad bowling-sving.
Isa var skitsöt. Varje gång det var hennes tur åkte det upp staket på sidorna.
Praktiskt.....(något som hennes pappa hade behövt)
Sen gick hon fram och höll (det lättaste) klotet med båda händerna och
skjutsade iväg det på banan, hoppade upp och ner i 2-3 minuter som det tog
för klotet att komma fram till käglorna och blev sen jublande glad när några åkte ner.

Det var verkligen jätteroligt. När Isa skulle sova va det sista hon frågade;
 - Kan vi spela bowling imorgon igen, pappa?

Lyckad aktivitet tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0