Dagens ros?

....borde jag ha i lokala blaskan här hemma.

Skulle ta ut pengar i bankomaten på väg till ishockeyn idag.

Pratar med über-chefen i ena örat ställer mig vid bankomaten efter
att en yngre kille snabbt gått därifrån....
....men jag får inte i kortet.....läser på rutan, pratar i telefonen....
...läster på rutan....."var god tag pengar och minneslapp" står det.

I sedelfacket sitter 300kronor.

Vad göra?

All moral och etik man någonsin lärt sig spelas snabbt upp framför ögonen.
Egentligen är det ju bara att ta pengarna och åka i väg.
Killen hade hunnit en bra bit, jag såg honom inte ens....

Hur hade ni gjort?????

Jag tog pengarna och sprang efter snubben. Han blev glad.
Jag kände mig som en bra människa.
Über-chefen som jag hade i örat tyckte att:
"han kunde väl för fan ha gett dig en hundring"
Ja, kanske, men det gör mig inget.
Varför sprang jag efter honom då och inte tog pengarna?
Ja, helt enkelt för att jag skulle gärna vilja att någon annan gjorde det för mig.

Hockeyn förresten. Västerås-Björklöven 0-3. VIK gjorde en jävla skit-match.
Appropå pengar så var väl den 100-lappen dåligt placerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0