Ekologi

Idag handlade vi på ICA Maxi.

Brukar bli lite sur när jag går förbi mjölk-kylen och ser någon lassa på
några icke-ekologiska mjölkpaket....
Ekologisk mjölk är det något speciellt med.
Fattar inte att man väljer att inte köpa det faktiskt.

Hur mycket dricker en familj på 4 personer.
Individuellt så klart, men låt oss säga 1 liter/dag.
30 liter/månad och 360 liter/år. Okej???

Skillnaden i pris var nästan +2kr/litern för den ekologiska.

Det torde bli 14kr/vecka man förlorar.....oj, oj, oj, oj
Nu måste många familjer vara på ruinens brant?????

Det blir hör och häpna 60kr/månad.
Vem kan möjligtvis ha råd med en sådant fruktansvärt, hutlöst pris???

Men blunda nu.....för det blir ju faktiskt 720kr/år.
Helt vansinnigt dyrt med ekologiskt mjölk ju.....eller????

Helt ärligt, jag skriver med stoooooooor svart text.
SKÄMS PÅ ER SOM INTE KÖPER EKOLOGISK MJÖLK

Så, nu fick jag det sagt....

Det som gladde mig var ändå att de enda äggen som var slut var de ekologiska!
Skulle Ekologi vara ett möjligt ämne i skolan kanske??? Varför inte?

Kommentarer
Postat av: Tåbbis

Jag hällde precis upp ett glas ekologisk mjölk! Vilken grej! =)

2008-02-27 @ 22:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0