La Tapita

Jag saknar helt ord.....helt sjukt god mat!

Otroligt lugnt, bara 3 bord med matgäster, men å andra sidan är det ju
sista helgen innan lön och så vidare....

Tapas till förrätt....jag käkade champinjoner stekta i lite gott grejs, vitlök mm..
samt spansk potatis-omelett

Grillad Biff med egna pommes frites, bernaise-sås, rödvinssås....mmmmmmm
Awesome!!!!!!!!!!

Ett rödvin som var sjukt gott, Darien (tror jag det hette), ett rioja vin.

Efterätten hette "spindeln" vilket kändes lite läskigt men fick det förklarat av servitrisen
att det skulle vara vit choklad, hallonsås mm.....
.....mitt på tallriken låg en "hamburgare" bestående av 2 smördegs-skivor med en
"köttbit" bestående av vit choklad mellan. Över hela tallriken låg röd hallonsås, med
gräddsträngar runt om i cirklar vilket fick det att se ut som ett spindelnät.

Nu går vi inte ut och äter trerätters särskillt ofta men La Tapita....
Jag har faktiskt aldrig ätit godare mat i Västerås, det kan jag säga med gott samvete.
Jag är tagen... Totally Awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0