Lön för mödan?

Har skrivit det förut men jag tycker faktiskt att det är väldigt mycket jobb
med att vara så kallad "mellanchef".
Får man lön för mödan?

Nja, jag är faktiskt mycket tveksam.
Vill inte säga vad chefslönen ligger på min avdelning men det är faktiskt
inte så att jag känner att åh, va skönt.....nu blir det liksom en känsla av
att man får mycket betalt, att man är chef, tjänar bra....nöjdhetskänslan.

Mellanchef är en sån där lite konstig roll som jag tror faktiskt inte är så
attraktiv egentligen på marknaden. Otroligt mycket tid får man lägga ner,
krav ställs både nerifrån och uppifrån och man ska få allt att flyta så bra det går.

Det går inte att komma ifrån vilka saker jag gillar med jobbet vilket gjort att
jag gett mig in på detta. Jag gillar ansvaret, gillar framför allt utmaningen att
se hur jag klarar mig jämfört med mina föregångare samt gentemot de krav
som ställs på verksamheten jag ansvarar för. Jag får chansen att genomföra
mina egna idéer coh verkligen se om det jag tror på fungerar eller inte.

Lön för mödan?

Ja, men inte mer.
Värt jobb? Ja, absolut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0