Norsk chat

Chattade på norska med min bror härom dagen.
Det var kul.

Anledningen var att jag kom att tänka på att när vi åkte på skidsemester
med familjen till Trysil i Norge när jag var liten.
Av någon underlig anledning började hela familjen (säger hela så inte min
mamma tar illa upp för hon var värst) att prata norska....

...eller ja, knappast norska utan nån slags svensk-norsk brytning där 75% var
svenska men man slängde gärna in ett akkurat eller go tur eller nåt som
hade med norge, skidåkning och glatt humör att göra.

Hur som helst, här är chatten mellan två bröder:

Magnus: - Cho län
Erik The PostHero: - Yo Homie
Magnus: - Ska ni med till M och A på lördag
Erik The PostHero: japps det ska vi.. en stund sen ska vi iväg och partaja...
Magnus: - skall vi ake sammen?, naer skall ni lemne da?
Erik The PostHero: - beror på om ni kan åka igen vid typ 6...
Magnus: - naj, de skall vi nok icke
Erik The PostHero: - fast om ni vill stanna längre kan ni ju åka med mop
Magnus: - jo det er sant det....men vi trenge nok ake egen brum-brum vi
Erik The PostHero: - ok.. gott o blitt norsk?
Magnus: - naj, icke jej.....nok, har du minnen fra mor var nar vi var i trysil å hon snacke norsk hele uken?
Erik The PostHero: - det haver jeg..... vor gang vi for over gransen hon snacke norsk som fan
Magnus: - det är underbart med fina minnen från barndomen...
Erik The PostHero: - japps

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0