Ishockey-sjukan

Tänkte lite på matchen idag.
Västerås förlorade mot AIK med 5-3.

Det var en jämn match, Västerås hade chanser men AIK drog längsta strået,
rättvist sett över hela matchen tycker jag.

Det var mycket folk på plats, 4133 personer.
Jämn tät match med mycket känslor både på plan och på läktaren.

Varför hockey?
Vad är grejen?

En stor grej jag tänker på är engagemanget. Det är tätt, små marginalet, en snabb
sport som gör att det är många snabba beslut som tas på isen vilket gör diskussionerna
heta bland åskådarna om missade passningar, korrekta domslut, finurliga dragningar.

Efteråt när folk går från arenan så är åsikterna lika många som åskådarna om varför
det blev förlust, vad som skulle gjorts bättre etc...

Visst känns det tråkigt att det blev förlust men ändå fick jag känslan av varför
jag går dit varje match som jag kan, hejar och har mig...
För det är faktiskt inte bara jag som har hockeysjukan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0