Innebandy

Var på innebandy igår med Jonas.

Första gången på.....hmm.....säkert 10 år.

Kommer ihåg varför jag inte gillar sporten i alla fall. Vi gick efter 2 perioder
för att åka hem och kolla på hockey istället.

Innebandy är för mig lite märkligt.
När jag gick och var yngre var kanske ligan lite sämre, dvs spelarna generellt
håller en högre klass idag vilket gör att de lirare jag tittade på inte finns längre.
Det är som att den typen inte får plats riktigt.
Det är taktiskt och utan fantasi. Jag får känslan av att antingen planen är för liten
eller att det skulle räcka med 4 spelare per lag.

Det finns närkamper men det blir utvisning för "hårt spel" när nån sätter in en tackling.
Frislag för slag på klubban när nån tar bollen.
Var är lirarna, närkamperna, finessen.....eller lyckades jag pricka en dålig match???

På söndag har VIK hemmapremiär i hockeyallsvenskan....en riktig sport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0