Skivor är kul

Gjorde slag i saken och beställde skivor igår.
Ett par stycken bra plattor förhoppningsvis.
Slipknot, Metallicas nya, lite äldre Deftones, Slipknot och en avrundning med Sheryl Crow.

Det är märkligt hur lång tid jag märker att det tar att köpa skivor....
....särskilt när de finns på nätet....

Jag lyssnar och lyssnar och sen om den känns verkligen bra, köper jag....
Svårare är med de skivor som är så där njaaaaaa-jooooooo-ganska-bra.
Lätt att det inte blir av då på samma sätt.

Har haft en taktik på cdon.com att lägga upp en varukorg och spara den.
Sen fyller jag på med skivor jag gillar och sparar igen, fyller på, sparar....etc...
Efter ett tag är varukorgen uppe i mellan 1500-2000kr för bra skivor, musik-dvd mm...
Fenomenet blir ju då att det är ju för dyrt så då blir det i alla fall inte av....

Behöver nån slags ny taktik då.

Denna gång var Metallicas nya skiva utlösande faktorn.
Ibland kommer en skiva med nån artist/band som jag verkligen köper oavsett
och då kan lite andra skivor slinka med på köpet.

Jag tycker ändå att skivor är kul. Gillar att ha skivan, läsa häftet...
...sen finns nån slags grej hos mig att det ändå ligger massa manstimmar bakom detta
som någon borde få betalt för. Skit samma att de redan har massa pengar och sånt men
verkar ju konstigt om ex. H&M skulle köpa in massa kläder och sen ställa dem i kartonger
utanför affären så folk fick plocka bara.
Jag tycker man ska betala för musik helt enkelt.
Kanske är det för att jag spelar och håller på själv som den känslan är starkare
än hos vissa jag pratar med men det är min grundinställning.
Sen vill inte jag heller köpa grisen i säcken, vilket jag kan säga att jag inte gör längre.
Lyssnar först, köper sen....och den vägen är helt okej tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0