Det är ju bra att ha tråkigt...

Har varit ute och pulsat i massor med snö idag.
Kom en hel del här i natt, ljust och fint och jag blir på ganska bra humör faktiskt.
Längtar till vecka 17 när det blir Trysil ett par dagar....grymt kul.

Senaste veckorna har det helt ärligt varit ganska mycket fest och kulerier...
...vad är det å fundera på då???

Vet inte, men nånstans kan jag ju undra varför man helt plötsligt är ute
och svansar runt så pass mycket....
....det är det berömda "singel-livet" som det heter.

Var på ledardagar i torsdags och fredags och satt då vid middan och pratade
om just detta med en anonym dam....
Hennes syn var att med hennes första man så var hon ute ofta och dansade
(som man gjorde på den tiden) med sina kompisar.
Nu när hon varit lyckligt gift med sin andra man i en herrans massa år kan hon
när hon ser tillbaka säga att anledningen till att hon var ute så mycket var för att
det var nåt hon saknade, något hon letade efter som hon inte fick av honom.
Med hennes nuvarande har hon aldrig känt något behov av att "ränna ute"
som hon sa utan får sitt behov tillgodosett ändå.

Betyder det då att folk springer ute och festar på flera gånger i veckan för att
de saknar något annat....????

Jag tror att det delvis är sant.
Jag tror definitivt att folk festar och ser till att hålla sig sysselsatta med
en miljon grejer för att de slipper tänka på jobbiga saker eller slipper vara
ensamma.
Vem vill vara ensam? Inte jag i alla fall.

Det är väl inget att sträva efter.
Klart jag ser till att hålla mig med saker att göra och ha kul så mycket det bara går.
Ibland kan jag ändå reflektera och känna att jag inte ska rusa iväg för mycket
utan även tillåta mig själv att ha tråkigt, att känna mig ensam, att tycka det är piss
ibland. Jag tror man behöver den sidan också.

Som Alfons farmor säger till Alfons och pappa när de sitter och har tråkigt efter
att julen tagit slut:
- Det är ju bra att ni har tråkigt, annars märker ni ingen skillnad när det roliga kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0