Makt över sina barn?

Har man det?

Idag kändes det så....

Till att börja med har hon börjat intressera sig för gitarr.....
...hmm...I wonder why, med en pappa som sitter och gnider varje dag....
Hon fick en gitarr i julklapp...blev skiiiiiiit-nöjd....klinkar och grejar.
Sätter på sin nya Pink-skiva och rockar på....
....förstärkare å grejer finns också...men.....inga grann-klagomål än....

Idag gick vi på stan för att hon ville ha en gitarrbok som hon kunde få läxa i.
Det är ju inte direkt så att jag knorrar när det gäller vissa grejer....
...det är det som är det intressanta....
Har man ett gemensamt intresse är man ju sjukt på som förälder...
Jag har mycket svårare att känna mig överväldigad när hon pratar om ridning t.ex.

På eftermiddan har vi varit på bio och sett Lassemajas detektivbyrå.
Vi hann knappt komma hem innan hon och hennes kompis som var med
sprang ut i mörkret med ficklampor och grejer och skulle leta efter skumma saker...
Otroligt hur inspirerade barn blir. Det är fantastiskt och inspirerande tycker jag.
Underbart egentligen att se deras entusiasm för någonting....där ligger man i lä.
There's no end to the possabilities.

Tänker också att det kan vara lätt att manipulera fram den känslan hos barn
så man får vara på sin vakt med hur och vad man säger.
Försökte faktiskt idag med att få henne att börja skridsko-skola hos VSK Bandy för tjejer
.....hmm.....det får mig att tveka på min tes....blir inge bandy här inte....
...så det så!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0