Tänk på din hälsa

Du måste ju tänka på din hälsa ju!!!

Men, seriöst...är det inte det ända folk gör (inkluderat mig själv).
Läste tidningen imorse. Lördagsbilagan, Latte, där man först får tips på
hur man sätter realistiska mål för att gå ner i vikt/må bättre etc....

By the way....att säga:
"Jag vill inte se ut så här längre" är fel
"Jag ska gå ner två kilo till festen om en månad" är rätt
Så nu vet ni det.

När jag kommer några sidor fram börjar jag skratta
(ensam i sängen klockan 7 på lördag morgon - bara det är ju sjukt)
Rubriken är: Bli snygg medan du sover

Men för helvete....

Va??? Va det så enkelt????

By the way....this is the deal:
Hudpeeling, appliceras på kvällen sköljs av på morgonen. - använd 4-5ggr/vecka.
En flaska: 495kr
Hårkräm - masseras in i håret på kvällen, nästa dag har man ett lättformat, blankt
och snyggt hår. Lämnar inga spår på sängkläderna.
En liten tub: 125kr


Jag har fått ett presentkort på en ansiktsbehandling av min frisör.
Hon säger att det är skitbra och att jag borde göra den.
Halva priset!!! - 475kr
Det ska du unna dig, säger hon.
Den gäller hela 2009, jag har inte avfärdat den. Har lappen kvar.
Tycker verkligen inte jag behöver nån ansiktsbehandling men tänkte att
det skulle vara kul att pröva. Dessutom är min frisör snygg så jag kan inte säga nej.
hmm.....


Koncensus i allt lär väl bli att jag ibland slås av hur mycket vi alla ska jaga efter
ett bättre utseende, en bättre kropp, en bättre hälsa att vi nånstans mår sämre
av att just jaga efter det hela tiden...
Jag är inget undantag heller från att vilja träna, äta bra etc...
men ibland funderar jag på vad vi håller på med.

Såg ni förresten reklambladet där man kunde beställa kapslar med Omega-3....
...verkar inte så dumt....man mår bättre då står det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0