Oj 2...

....fortsättning på Oj'et....

Idag funderade på om jag var mini-bra, halvbra eller superbra....

....ibland gör man saker som inte alls är så genomtänkta.

I efterhand...
...kan man inte riktigt förstå hur man resonerade.
...kan man inte riktigt förstå varför man valde att göra som man gjorde.
...kan man undra varför man inte tänker mer på konsekvenserna före.
...kan man undra varför man inte kan värdera olika saker bättre
...kan man undra varför man inte kan värdera det som egentligen betyder nåt.
...kan man undra varför man väljer att svika förtroenden

Hur mycket man än funderar, hur mycket man än tänker på saker i förväg
kommer man göra olika misstag. Det tror jag alla människor gör.
Man måste lära av dem och acceptera att man gjort dem och kommer
att göra flera. Det är alltid flera saker som spelar in när man gör på ett sätt
som sedan visar sig vara fel.

Hade man tänkt på alla sakerna som står ovan i stunden hade det ju blivit "rätt"!

Låter lite grann som att allting är bara: "shit happens" och riktigt så är det inte.
Man lär ta ansvar för vad man gör med allt vad som ingår så klart.

I slutänden är jag samma person med samma värderingar som tidigare,
samma vänliga, snälla, omtänksamma, pålitliga Ottosson som jag alltid varit....
....dock med en plump mer i protokollet....

Därför kom jag fram till att jag, trots de missar jag gjort och kommer göra,
fortfarande är super-bra!

Kommentarer
Postat av: L

BRA!!! :D

2009-05-13 @ 19:28:44
URL: http://rymdflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0