I'm The Passenger

Lyssnade på låten  Passenger med Deftones idag.
Detta har ingen koppling till låttexten men ordet Passenger fick mig att tänka.

Jag känner mig som en passagerare i min egen tillvaro.
Jag följer med, säger åt chauffören vart vi ska och när, men ibland vet jag inte säkert
utan bara ber honom/henne köra runt tills jag får lust att stanna till....
....antingen för ett kort stopp eller för en längre stund....

Det är spännande att se sig själv som passagerare i ett större sammanhang.
Och skrämmande...om man inte talar om för chauffören vart han/hon ska köra utan ständigt bara åker med.

Chauffören kan också vara mig själv.
Jag kör runt ibland med ett mål i sikte, ibland utan, ibland känner jag mig skrämd och rädd utan att veta
vart jag är på väg, ibland känns det bara skönt att vara på väg till något nytt.

Viktigast är att jag känner mig trygg där jag sitter, trygg i mig själv att resan går mot något bättre,
mot något nytt och inspirationsrikt, något som får mig att må bra, oavsett om jag har något fast mål
eller för tillfället bara kör runt....
...själv vid ratten eller som passagerare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0