GPS-stress

Lånade en GPS idag som vi har på jobbet.
Har varit på Telias kontor i Farsta på ett expert-grupps-möte...
haha, det lät.....nåja....företagshemligheter...........

Hur som helst så tog jag den imorse, knappade in adressen och for iväg.
Ankomst-tid 9.38 stod det.
Perfekt, mötet började klockan 10.00 så då skulle det vara lugnt.
När jag kommit till Enköping kom jag på att jag skulle åka södra vägen för att
slippa all trafik, dvs över Strängnäs och Södertälje.
Jag blev riktigt osams med hon i GPS-burken som skrek att jag skulle svänga
vänster mot E18 och den väg som hon tänkt....till slut gav hon sig...
Omräknar rutt......omräknar rutt......80%...............90%.............

Ny ankomst-tid: 09.57 oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, liiiiiiiiiiiiiiiiite stressigare.
Då körde Ottosson på lite....hmm....det räcker att säga så tror jag.
Hur som helst ville jag ju ha lite mer marginal än 3 minuter.
Såg ganska bra när jag kom in i Farsta och närmade mig,
körde Årstalänken och ner i tunneln......Ingen satellitkontakt....Ingen satellitkontakt...
Jaha, skulle jag tagit av där kanske, mot Nynäshamn????
Jajamensan, när jag kommit ut ur tunneln talade fröken i apparaten snällt
om för mig att jag skulle ta nästa avfart och vända i rondellen och köra tillbaka.

Vilken blev den slutliga ankomst-tiden då....nja.....kom in på mötet 10.02
Men stressfaktorn blev för hög kände jag....viktigt möte med massa personer som
jag aldrig träffat....usch, ville verkligen inte vara sen.....
.....har känt mig sjukt trött och slut nu på eftermiddagen.
Nu på kvällen är jag mest sur å tvär....grrrrrr......usch, vill vara lugn och harmonisk.
Imorgon ska dottern till sin mamma och bästa flickvännen Linda kommer hit.
Hon får mig alltid att känna mig lugn.....ska bli så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0