Veckorapport 1:a halvan

Vilken uppslitande vecka.
Märklig, tråkig, skit-rolig och alldeles, alldeles underbar.

Veckan har verkligen innehållit det mesta.

Helgen innehöll bullbak och trevliga saker med Linda och min dotter.
Dotter + pappa var på loppis där Linda sålde saker med sin mamma och hennes kompis.
Vi köpte en Barbie film av dem samt ett spel vid ett annat bort.
Mycket grejer fanns det minsann....

Jobb-vecka....hmm....ja, vad säger man......lagom fart.
Tycket jag kommit in mer i min roll som driftstöd och kan slappna av lite mer i rollen.
Jag måste hitta en balans där jag accepterar att jag inte kan vara ute och jobba 100%
samtidigt som jag ska ha ansvar för utbildningar, kompetens och övriga driftfrågor.
Börjar kännas lite bättre nu tycker jag.

Fick ett himla kul besked på tisdagen.
Jag har blivit antagen till Relacoms ledarutbildning under hösten och våren.
Våren 2008 ska de ha tagit fram en lista över framtida ledare och jag kommer tillsammans
med vissa andra exklusivt utvalda att få vara med på lite kurser, träffar och sånt fram
tills dess för att se om man passar som ledare framöver. Kul tycker jag.
Jag kan tänka mig att vara ledare och det känns också skönt att få chansen att prova.
Det känns bra på Relacom för att man får ordentligt med utbildning och uppföljning vilket gör
att jag i vår kommer förhoppningsvis känna om det är något för mig eller inte.

Onsdag 22 augusti innebar födelsedag för världens bästa Ottosson!
Oeeeheeeeeeeey, Birthday!
Vi hade ett långt prat på tisdag kväll jag och dotra angående att hon skulle sjunga för mig på morgonen.
Jag fick absolut inte sätta på väckarklockan....
...Jag försökte förklara att det ändå kunde vara bra ifall vi skulle försova oss lite....
....Satte klockan ändå....men lite senare än vanligt.
Vaknade 06.11, dottern låg bredvid och snusade.....
Som en ond och elak far la jag mig bredvid och knuffade på henne tills hon vaknade
medan jag snarkade för full hals....funkade ganksa bra faktiskt....hon vaknade och for upp....
...kom tillbaka strax med en macka och ett glas mjölk, fullt sjungande på Ja, må han leva
Cykelhjälm och pärlplattor va det i paketen. Bra paket minsann...

På kvällen kom fadern (moren var sjuk), bror, Linda och Jonas hit för att äta
lite tårta och bullar. Fick en hög med pengar, ett monopolspel.
Jonas hade varit å köpt massa snusk-grejer på stan.
Kamasutra tärningar och orgasm-tugummi å grejer....haha....kul va det.
Linda hade satt in jätte-fina kort i en stor tavelram som passar superbra i mitt kök.
Den va verkligen jättefin.

Efter kalaset spelade jag, Isa och Linda Monopol, nya utgåvan med kreditkort
istället för pengar (!) Isa tyckte det var sjukt kul, jag och Linda också.
Till slut fick jag barnet i säng

Torsdag 06.20 gick jag upp för att stänga av väckarklockan, men jag kom underfund med
att det inte var den som lät....lyssnade igen och kom fram till att det var monopolspelets
kontokortsmaskin som pep.
Gick upp, kliade mig i ögonen och fann en unge med alla monopolgrejer över hela 
vardagsrumsgolvet, med ett spelkort i handen. "Jag fick 5 miljoner, pappa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0