Jul, jul, strålande jul

Oj, det var ett par dagar sen jag skrev ser jag.

Tiden skramlar iväg tycker jag. Man får va glad om man hinner med själv.
Det är som att livet springer 2 meter framför och man själv jäktar efter.

Nu närmar det sig dopparedagen i alla fall.

Vet precis känslan som kommer infinna sig på julaftonskväll (lite senare)
Tänk så mycket stök för bara den här kvällen
Så känner jag varje år. Så otroligt mycket pyssel, stök, julklappar, mat...(och snaps kanske)

Det har gått ganska långt faktiskt den känslan, så pass långt att jag har svårt att ta mig för
att julpynta så mycket hemma....ganska sparsmakat med pynt om jag gör själv.
Linda är jättepysslig och det har blivit sjukt fint här med julgardiner och allt.
Jag gillar ju när det är färdigt och fint men har inte lust att lägga ner tiden.

Alla julklappar är inhandlade...nästan.....
Isa och jag ska köpa några grejer till på lördag tänkte jag.
Isa vill köpa till sin mamma och jag ska köpa lite mer till Linda....
...har en skiiiiiiiiitbra sak faktiskt. Hon kommer bli jätteglad.

Lite choklad till mormor också förståss....
...kan skriva det här för hon är 97år och surfar inte så ofta på nätet.

Övriga julklappar är jag riktigt nöjd med. Jag brukar vara det.
Julklappsinköpen har aldrig varit något stressmoment för mig.
Jag brukar i god tid fundera ut vad jag ska köpa till var och en och sen
gå ner på stan och köpa det. Jag är verkligen inte den typen som går ner på stan
för att se vad jag hittar....huh....nä, inte jag heller....
I år har det funkat helt enligt planerna.

Slutligen blir det ju ma$$$$$$$a pengar för mig i jul.
Ska ha jour och jobba hela julveckan från den 24/12-30/12 sen är jag ledig en vecka.
Jag hoppas det verkligen blir värt det för man jag onekligen avkall på att
vara med nära och kära...Planen är att åka på nån resa i vår.
Ev. Skottland med Jacob och Camilla eller så åker jag och Linda på nån weekend till London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0