Vi ska öppna en affär

Hämtade Isa hos hennes kompis Tone idag:

Isa: Hej, pappa, vet du. Vi har gjort saker som vi ska sälja och tjäna massa pengar
Tone: Ja-a
Jag: Vadå, vad ska ni göra?
Tone: Berätta Isa!
Isa: Vi ska sätta upp ett bord på gräsmattan på gården så ska vi ha affär där
och sälja våra saker och tjäna massa pengar.
Jag: Okeeej...
Annette (Tones mamma): Fast ni kanske kan göra affär här så kan vi köpa era saker...?
Isa: Nej, ni får inte köpa våra saker. Om ni köper dem då slösar vi ju på familjens pengar.
Det är ju inge bra ju. Andra måste köpa.
Jag: Ja, vi får se imorgon hur vi ska göra. Om det inte går så får vi fixa en affär inne istället.
Tone: Men vi måste tjäna 3000 kronor
Isa: Ja-a
Jag: Men vad ska ni ha 3000 kronor till, Tone?
Tone: Vi ska köpa en dagbok.....med lås på....som vi ska ha tillsammans
Annette: Men då kan ju vi köpa lite grejer av er istället för en dagbok kostar inte 3000 kronor.
Tone: Men det är en extra fin dagbok faktiskt...

Kommentarer
Postat av: Love of you life :P

Meh det var inte Anette som sa att dagboken inte kostar 3000 det var faktiskt jag! Det är inte forskningsetiskt att citera utan godkännande :P

LAV JO

2008-01-16 @ 14:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0