Nästa halva av veckan

Nu e det fredag äntligen.
Skönt, det har varit en jobbig vecka faktiskt.
Känner mig slut....i och för sig inte helt ovanligt på fredag kvällarna.

Roligt förresten att jag sist tyckte bilen va lika fin som när jag köpte den.
Typ 2 timmar efter mitt inlägg började det lysa en lampa som vid kontroll
i instruktionsboken betydde att bromsbeläggen behövde bytas/kontrolleras.

Kuuuuuuuuuuuuuuuul! (not)

5 dagar efter köp. Fantastiskt.....man blir glad.....(inte)
Ringde upp försäljaren på torsdagen efter att jag bokat tid på Skoda.
Förklarade att det inte direkt kändes superskoj att behöva byta bromsbelägg på bilen
efter 5 dagar för 1700kr.
Han förstod typ, och erbjöd sig att  betala en del av beloppet.
Till saken hör att garantin inte täckte slitage grejer som ex. bromsar men skulle jag varit
företagare och sålt en icke körsäker bil för nästan 100 000kr skulle jag tagit på mig
reparationskostnaden utan att blinka även om det inte ingick i garantin.
Hälften fick jag av honom. Jag tycker det var dåligt.

Hur som helst är det nu fredag kväll, bromsbeläggen är bytta och Isa har kommit.
Söt-ungen! Hon och jag har dukat upp framför Bolibompa med egna hamburgare
och pommes frites. Sen har vi köpt glass till efterätt. Mums.

Linda är och hälsar på sin kompis Maria.
Imorgon ska vi ha myskväll alla tre och kolla på Peter Pan som vi köpte i veckan.
Tror faktiskt det blir en riktigt skön helg.
Inga speciella planer....hälsa på min mormor, kanske åka å handla lite....typ inget särskilt.
Å så fick man ju lön idag också.....det gör att humöret lättar lite!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

tänk vi har också bytt bromsbackar precis som Sara och Magnus gjorde nyligen, det verkar vara modernt och dyrt... suck.

2007-11-24 @ 09:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0