IQ/Personlighets-test

Det var ett blandat IQ/Personlighetstest jag gjorde på jobbet idag.
Ni vet typ som www.mensa.se (gör gärna provtestet om ni är sugna)
Det jag menar är typen logiskt-tänkande-test där man ser två figurer
som ändrar sig och sedan lista ut vilken den efterföljande är.
Det var roligt. Gick bra tyckte jag. Får se hur smart jag är när jag får se svaren sen...

Resten av testet var kryptiskt, personlighetstest....
1. Nämn olika aspekter under rubriken "Mitt Liv"
Vad som helst, typ aspekter som är signifikativt för ens liv. (barn, vänner....typ)
2. Gradera de olika apekterna du skrivit. Viktigast nr. 1 och sedan nedåt.
Olika aspekter kan ha samma siffra.
3. Ange om var och en av aspekterna är positiva eller negativa.
++ = bäst, - - = sämst, 0=neutralt
4. Ange hur mycket du själv kan påverka respektive aspekt.
M=Mycket, N=Något, I=Inget alls.

Efter det följde samma övning gånger 2 med rubrikerna:
"Mitt Arbete" och "Hur andra uppfattar mig".

Det tog sin lilla tid men det var kul.
Man undrar ju hur man utläser något av ett sånt här test.
Jag frågade de chefer jag har närmast och de sa att resultatet var slående bra.

23-25 oktober bär det i väg på ledarskapskurs på en kursgård i Stockholm.
Då ska vi som är där göra några övningar och bli bedömda vilket ska vägas
in tillsammans med testet. Dessutom väntar ren undervisning i ledarskap.
Jag tycker det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0