Rea - Finns det???

Rea, rea, rea.....det är rea överallt för tillfället....

...eller, är det för tillfället egentligen....

Sommar-rea, höst-rea, vår-rea, vinter-rea, mellandags-rea...osv....
Det känns som att eftersom det alltid är rea nånstans. Då måste ju själva
reapriserna vara de normala och när det inte är rea, prishöjningar.

Elektronik-kedjorna (Siba, Elgiganten etc.) har ju rea i stort sätt konstant.
Alltid erbjudande på nåt.
Oj.....nu blandade jag ihop det skulle de ha sagt.
Erbjudande är ju inte rea.
Nähä....och exakt vad är skillnaden???

Kontentan är att reapriser, erbjudande, lagerrensningar och allt vad det kallas
är en stor del av hela försäljningen. Så gott som det normala för många.
Det har varit snack om att elektronik-kedjorna höjer priserna ex. före jul
och när de sedan kör "mellandags-rea" så är det egentligen tillbaka till
de ordinarie priserna.

Självklart är det så!

Så skulle jag också göra om jag hade en affär.
Man lär ju tjäna så mycket pengar som möjligt.
Mest pengar när man dör vinner - det är ju hela idén med kapitalismen vi lever i.

Jag kan inget annat göra än att titta från fall till fall, från vara till vara vad jag tycker
om priset i förhållande till plånbok och kvalitén.
Men rea - det finns inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0