Early morning walk

Kanske blandar ihop olika saker men jag gillar att gå
och jag gillar inte att vara bakis. Så långt allt lugnt.
Det brukar då kombineras med en tidig promenad dagen efter,
frisk luft fixar grejen!

Jag har tänkt några gånger på att jag gillar morgonpromenader,
särskillt på helgerna. Det är nån viss känsla av att allt är på väg
att vakna, små lampor i fönstren, fortfarande mörkt men på väg
att bli ljust. (denna årstid behöver man inte promenera kl. 04.30
för att få vara med om det - räcker med typ 8-tiden)

I lördags gick jag ner för att träna. Inget syndigt på fredag kväll utan
lugn kväll hemma med en liiiiiiiiten whiskey bara, så pigg å gla' på
lördag morgon.

Gick ner mot stan strax före kl. 8.
Lugnt ute. Inga bilar just, inga folk ute....öde.
Lite lagom dunkelt eftersom det håller på att ljusna sakta.
Möter 3 olika personer med hundar. Alla ser fruktansvärt trötta ut
och drar med sig voffsingarna med snabba steg.

Går igenom stan för att ta mig till gymet.
Resterna från gårdagskvällen finns lite här och där.
Trasig flaska, en halv övergiven kebabtallrik ligger och fryser på trottoaren.

Det gäller att fånga den här första timmen för nån timme senare har alla
vaknat och då är det full fart igen. Märkbart att det är en helt annan känsla
att gå själv några timmar tidigare på natten än vad det är på morgonen.

Gick hem från gymet vid kl 10 ca. Mysfaktor=0.
Ett jävla liv överallt, folk springer runt och jagar julklappar eller vad de nu gör.

En skön favorit har det blivit:
The Early Morning Walk

(hmm....bra låt-titel.....fick inspiration nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0