En ny tidsålder

Hade diskussioner med en kollega vid julbordet för några veckor sedan.
Han har varit singel längre än mig, dock numer med partner så vi pratade
lite om singel-livet och vad det innebar etc....

Vet inte hur vi kom in på det men diskussionen övergick på nåt sätt till
husdjur varpå jag berättade att jag hade ett akvarium hemma.

- Ja, ja. Akvarieperioden, den har jag också gått igenom.
- Vadå också gått igenom, frågade jag?
- Jo, men det är nåt alla singelmän går igenom, Akvarieåldern.

Jag kände mig konfunderad men har inte kunnat släppa det riktigt.
Det är alltså en singel-klyscha att skaffa akvarium.
(Nu skaffade ju jag mitt när jag fortfarande hade partner, men ändå)

På nåt sätt när jag nu sitter och tittar på akvariet...
...fint och så, men det måste ju städas, herregud.
Då funderar man ju....

Vilken tidsålder kommer efter Akvarieåldern???

Kommentarer
Postat av: Lindy

ny-partner-som-inte-gillar-akvarium-så-akvariet-åker-ut-åldern =)



I såna fall kan du skicka över det till mig.. jag är ensam och behöver lite fisk-kärlek



>_<

2008-12-27 @ 10:10:29
URL: http://rymdflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0