Chef vecka 1

Oj, what a week....

Tycker mig ha hört uttrycket när jag jobbade ute....

"Fan, de bara sitter där inne, gör ingenting och kostar pengar"

Chefer gör en hel skopa med grejer kan jag meddela. Så många arbetstimmar jag lagt ner denna vecka, så intensiva arbetsdagar där telefonen är tyst max 30 minuter på en hel dag....
...en sån här vecka har jag nog aldrig haft under mina år som tekniker.
Oj, what a week.....
Faktiskt är det så att det är sjukt mycket att göra. Höga krav ställs på dig, i vårt fall att alla uppdrag blir utförda i tid åt vår beställare. Blir de inte det, om vi misslyckas, vem blir hängd? Vem får stå till svars? Vem får lova bättring och komma med åtgärder?
Det var lilla chefen det....
Kostar pengar gör cheferna, men de löner man har på min nivå är i alla fall rimliga i förhållande till det ansvar man sitter på jämfört med en chef i en bolagsstyrelse som håvar in 150 miljoner per år. Där kan man ju undra som liten sladd-chef vad de pysslar med....men de har väl nåt att göra antar jag.


Det är intressant och skit-kul. Allting ses från en helt annan sida. Det är annorlunda men jag gillar det skarpt.

Skickade in den officiella ansökan idag. Sista dag är 18 januari.

Blir det inte jag som får jobbet så blir det nog 1-2 månader långt vikariat, men vi får se.

Alltid svårt att söka en tjänst där man egentligen inte har någon direkt erfarenhet eller kvalifikationer.

Jag har goda ord med mig vilket har tagit mig hit där jag är. Resten är helt beroende på hur det går, hur jag arbetar, om jag når målen och vilken syn sedan den tillsättande chefen har på mig. Det är verkligen bara för mig att köra på i 100 km/h och visa att det funkar bra


Jag måste säga att den här veckan har varit kul....riktigt kul.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0