Hur gammal är jag?

Gjorde en quiz på facebook. Visade sig att jag i sinnet är....
55 år gammal!

Tidigare gjorde jag också en test på nätet där jag var 42 år gammal.

Övriga tecken på att jag är gammal i sinnet är:

Kompisar: De flesta av mina kompisar är äldre. ca 5-10 år äldre än mig.
Några jämngamla men väääääääldigt få yngre.

SR P1: Har sista veckorna börjat lyssna på Sveriges Radio P1 i bilen på jobbet.
Måste då tillägga att bilen jag kör bara har radio, inte cd eller kassett.
Dessutom är antennen så jävla dålig så de enda kanalerna jag får in är
Sveriges Radios kanaler. Skrämmande med alltihop är att jag väljer P1 framför P3
exempelvis....huh....moget prat om världsliga frågor istället för flams och trams...
Vad är det?......

Trafikpolis: Jag har blivit en gnällgubbe i trafiken. Tycker alla beter sig som rövhål.
Blinkar inte, vet inte vart de ska, kör för sakta. Har börjat släppa det där med blinkningarna.
Det verkar ju helt hopplöst i den här stan. Folk byter fil hit och dit men blinkar fanimej inte.

Min nya irritation är folk som missar hastighets-skyltarna. Först kör de i 60km/h på 70-väg och
får en låååååååååång, lång kö med bilar efter sig. Till synes helt oberörda tuffar de vidare.
Men det fantastiska kommer sen när de kör förbi en 50-skylt. Vad händer????
Jo de fortsätter i 60km/h.....kära nån säger jag bara. Vad gör de i bilen kan man undra?

En annan nymodighet är farthållare. Vissa har hittat den på ratten och ställer lydigt in den på
eeeeexakt 90,0000000km/h och inte en uns mer. Spelar ingen roll hur trafikrytmen är,
framför allt då på motorväg då det funkar bättre om man följer med trafikrytmen även om det
går 5km/h för fort. Detta gäller särskilt när det är 2+1 fältsväg som vi har mycket kring Västerås.
Nä, värre bromsklossar får man leta efter!

Ja, vad ska jag säga. Mina 28 år räcker inte långt. I sinnet har ju flera undersökningar visat
på både 42 och 55 års mental ålder. Frågan är om det räcker när jag räknat upp allt detta.
Det är ju skrämmande!!!!


Kommentarer
Postat av: Thomas h

Rätt skoj ja. Undra vad man själv skulle komma upp i för ålder, känns som äldre e bättre än 19, tänka sig om man skulle få det. Förresten, du får se till att koppla upp dig snart så jag kan skicka lite video, har rippat ditt videoband md högskolevideos. Kuligt värre! Christian har en massa dvband som det också finns planer på att rippa, kan bli en kul dvd som kommer snart :P

2008-01-02 @ 16:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0