Barn-vecka

Semester med barn är lite lustigt på nåt sätt.

Det är ju fantastiskt roligt att få tid för sitt barn men samtidigt
ansträngande (om man nu får säga så) som ensam förälder.

Linda har nämligen jobbat hela veckan och de allra flesta dagar
har jag och Isa haft det kanon, cyklat ner på stan, fikat, åkt lite hit och dit
och haft allmänt bra pappa-barn-tid.

Känner nu i slutet av barn-veckan att jag är lite sliten.
Det ligger på att ha barn.
Knappast något nytt för nån men när man har den lille käre sju-åringen
varannan vecka så slås jag ibland över hur stor skillnaden är mellan
att ha barn och inte.

Man får en förståelse för båda sidorna så att säga.

Imorgon ska Isa till sin mor och då är det Icke-barn-vecka.
Linda har jobbat hela sin semester men nästa vecka har vi ett par dagar
ledigt båda två. Ska bli najs.....får hitta på nåt smart bara.

Helgen består av att på lördag göra klart hemma hos bror.
Lägga sista golvet på dan och sen dricka öl och äta pizza på hans nya fina floor.

Nästa helg är det inflyttning.


Nu ska jag förbereda för att Isa ska sova borta hos en kompis.

Känner mig mör efter 3 dagars solande på lantstället men ändå på bra humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0