Billig fest???

Jag ska på fest idag.

Kul ska det bli.
Ska med Jonas till hans flickväns tvillingsyster på förfest, därefter troligtvis BMB.

Hur som helst var jag på Systembolaget idag för att köpa lite öl till kvällen.

Utdrag från kvittot:
Staropramen 2st 14,30
Carlsberg Export 3st 12,10
Falcon Bayerskt 1st 14,60

Summa 79,50

Jag måste säga att jag tycker att det inte är farligt faktiskt.

Mycket gnäll är det om alkoholskatt osv. men allvarligt talat????
Jag anser nog att man måste köpa avsevärda mängder om man verkligen
ska ha något fog för att det är dyrt på Systembolaget.
Visst är det dyrare än i Danmark och Tyskland......men dyrt????
Nä, jag tycker inte det.
Utbudet är ju väldigt bra på till exempel exklusiva viner/whiskey här jämfört
om man skulle köpa det på ICA eller ett snabbköp i Tyskland.
Finns det inget går det alltid att få hem.
Jag gillar Systembolaget.

Det som är dyrt är däremot motsvarande dricka ute på krogen.
Där försvinner många surt förvärvade slantar varje helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0