Matematik

När jag gick i skolan var mina favoritämnen alltid matte och gympa.
Senare fick musik ta över favoritskapet men jag har alltid gillat matte.

På högstadiet gick jag på Matte/NO-profil. Vi räknade gymnasiets a-kurs
i nian. Började sen på musikgymnasiet och matematiken hamnade lite mer
i skymundan måste jag säga.....

Linda kom för någon månad sen och frågade om jag kunde hjälpa henne med
matten oc
och jag sa självsäkert att jag visst kunde det. Skönt tyckte hon...
...ända tills vi satte oss med skiten.

Konjugatregeln, kvadreringsregeln, basen, distributiva lagen, andragrads-ekvationer
Jag kommer ju inte ihåg nånting!!!!

Trodde jag var grymmast i stan på matte, i vart fall den något enklare sorten med
ekvationer och sånt, men icke!!!!
Kan jag tala om....kära nån....

Kan inte påstå att jag varit till särskilt mycket stöd för henne i detta men hon
har däremot lärt mig ett och annat som jag behövde påminna mig om.

Matematik är ett sånt där ämne som jag dunkat in genom åren.
Mattebok, överst på sidan en ny regel, uppkallad efter nån naken, atletisk grek
och därefter 40 övningsuppgifter som man moooooosade igenom tills man
talat om för reptil-hjärnan att när du ser det här talet ska du göra så här.

Det var inget som fastnade märker jag nu.
Mycket i skolan som var så när jag tänker efter.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men jag älskar dig ändå vettu!

2008-03-04 @ 11:53:42
URL: http://rymdflikkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0