Veckans mediastrateg

Vet inte vad han/hon/dem heter men det måste vara Moderaternas
som nu har kommit på att de ska vara ute bland "fotfolket" och på så sätt
visa upp en folklig sida av sitt parti.

Igår på Aktuellt satt Anders Borg otroligt obekvämt och skruvade på sig
på nån slags trästock på ett "Ur-och-Skur"-dagis och  sjöng med ett barn.

Min undran är ju vad folk läser in i Moderaternas mediekampanj.
Tror man att, "nu minsann, ska moderaterna bry sig om dagis/sjukvårdspersonal".
I sånt fall är det bra, för jag antar att det är syftet.

Min åsikt i det hela var ang. själva kampanjen och inte om partiet.
Vi vet vad de svenska partierna står för, vilka ideologier de har. Vi får höra i varje
valrörelse om vilka löften de tänker jobba för nästkommande valperiod.

Men dessa kampanjer känns så oerhört plastiga, amerikanska och lite fördummande.
Lite barnsligt enligt mig att tro att folk ska få nån slags mjukare syn och ändra
uppfattning om partiet för att Anders Borg sitter och sjunger sånger med ett barn.
Jag blir trött.

Nåja, det lär väl visa sig 2010 om deras arbete ger någon effekt samt vad de andra
partierna har för hemliga planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0