Alkohol och gitarr

Det är ju nåt slags sanning att man skapar mer när man är påverkad lite...

Gick på en kurs på jobbet om nåt helt annat för nån månad sen och där fick
vi lära oss lite om hjärn-halvorna (kommer inte ihåg sammanhanget)
Det är bevisat att när man dricker så öppnas den kreativa halvan mer och
får mer plats. Alltså borde detta stämma.

Igår tänkte jag testa lite....rödvin och gitarrspel...

Alltså...något seg efter jobb och flytt så ger första glaset vin en lite avslappnande
effekt. Funkar bra tycker jag.

Andra glaset ger mer inlevelse och fokusering på själva spelet,
typ sitta å headbanga i soffan och shredda gitarr som fan.
Här var peaken känner jag.

Tredje glaset fick mig att bli lite mer sloppy.
Inte samma skärpa.

Intressant veteskaplig undersökning á la Mythbusters, right!?

Kommentarer
Postat av: Lena

ja vi har nu testat en hel vecka och inte har vi gjort några hit-låtar direkt.

Men vi har sovit gott och drömt att vi gjort den ena hit-en efter den andra. Himla skönt att ha semester i alla fall. Speciellt i trevlig sällskap.

2008-11-01 @ 14:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0