What a day

Tänkte skriva hektisk dag, men jag ändrar mig till händelserik för
det har hänt många saker idag men ändå ingen stresskänsla i det.

Välkomnade morgonen vid 7.30-tiden imorse med att känna mig
överraskande pigg med tanke på vin/gitarr-testet samt inte så himla
många timmars sömn.

Gick upp och kikade ut och såg solen titta fram, frosten låg kvar och
termometern visade på någon eller ett par minusgrader.

Klädde på mig och gick en 1-timmes-promenad i ett helt otroligt vädet.
Såååååååå skönt....promenaden gjorde verkligen hela min dag tror jag.

Sen hände nåt lite fantastiskt....
Jag lyckades med en omelett. Den blev skit-god.
Blev lite överraskad efter den granat-sprängda högen jag lyckades med
tidigare i veckan.

Åkte sen över till mina föräldrar, fikade och bytte till vinterdäck.

Hämtade Isa hos hennes mamma och åkte hem som hastigast och hämtade
upp lite prylar som vi skulle lämna hos Hansson i hennes nya lägenhet.
ICA Maxi-shopping med efterföljande fika ägnades eftermiddan till.

Kom hem vid 4-tiden...slängde in en tvättmaskin och började stöka om
i vardagsrummet. Fick faktiskt till det tycker jag....känns helt okej nu.
Musigt som Mamma Mu säger.

Vid 17.30 åkte jag, Isa, min mor och far åkte till kyrkogården för att tända
ljus på min farmor och farfars grav samt sätta ett i minneslunden för morfar.
Just denna helg åker jag dit varje år  vilket är en grym upplevelse pga
mängden folk och framför allt den otroliga synen av alla tusentals tända ljus.

Dagen avslutades med en pizza hos mina föräldrar och sedan hemfärd vid 20-tiden.

Väl hemma ligger det en lapp i hallen.
"Vems tvättstuga är det nu???? Inte din i alla fall!!! Hämta din tvätt omedlebart!"

Shit!
Stack ner och upptäckte att jag som ett arsel har läst helt fel dag och tagit upp
ett tvättpass för nån annan. Fan va drygt.

Skit i det, tänkte jag och tog min tvätt så snabbt jag kunde och smög upp till
lägenheten...faaaaan...va drygt....fick lite ont i magen. Borde man säga nåt.
Första tanken var ju att ta tvätten och dra och bara känna att "shit happens".
Inte bry mig något mer.

Sen hände någonting....jag var bara tvungen......

Jag gick dit.
Knackade på dörren.
- Hej, Det var jag som hade glömt min tvätt där nere. Jag ville bara be om
ursäkt för att jag glömt tvätten kvar....

Kvinnan som öppnade blev skit-glad för att jag kom och bad om ursäkt och ångrade nästan
den sura lappen hon lagt i min brevlåda....dock utan vilken jag aldrig hade gått dit...så....
Fan va jag är bra!
Stolt är jag. Mycket bra Ottosson. Stå för dina misstag! Det är i linje med min livsfilosofi.
Jag berättade för Isa hur nöjd jag var. Hon såg imponerad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0