Bilförsäkring

Nåt skumt har hänt.

Jag har sänkt min försäkringskostnad för bilen med nästan 5000kr/år.
Är inte det sjukt???

Av mitt nuvarande fick jag drygt 12000kr/år...högt kan tyckas....ja...
beroende på att jag inte har visst antal skadefria år etc...

Vid en anmälan på www.insplanet.com har jag nu fått en ny försäkring
från den 1 november med årspremie på 7374kr.
Bolaget heter Gjensidige.
Samma vilkor som det förra. Ja i stort sett.
Högre självrisk på vagnskada, nej, typ samma.

Vad är skillnaden?
Har jag köpt grisen i säcken?
Är jag fet-blåst?

Känns inte så men ett snabbt impulsivt beslut var det så vi får se.
Ska njuta av att ha sparat in nästan 5000kr/år ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0