Förenings-stämma

Men maken till formalia och blaj-blaj har jag nog aldrig varit med om.

Formen för en stämma är ju fastlagd och fyller sin funktion men som
oinvigd känns det otroligt krystat med att alla uttalanden ska inledas med:
- "Herr ordförande...." följt av ett anförande på ordentlig och korrekt svenska.
Inget slang här inte. Inget lös-snack, omkring prat.
Att det är så tydligt är ju bra men oooooooootroligt stelt.

- Godkänner stämman valberedningens förslag på nya ledarmöter?
Det efterföljande "JA" innebar att jag blev invald i styrelsen för
bostadsrättsföreningen. Kul tycker jag. Mitt område blev
IT/Data/Kabel-TV/Bredband/Hemsidan, något som kändes klockrent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0