Jag vill bara ha latte

Handlade mat igår eftermiddag.
Tänkte svänga rund McDonald's drive-thru för att köpa en latte på väg hem.

Var inte helt överrens om med tjejen i kassan om att det var 2 st jag beställt
Efter en liten stunds utredande kom vi överrens om två även om hon än en gång
bara tänkte ta betalt för en....puh...

Sista luckan får jag en kaffe latte.
- Jag hade beställt två, sa jag.
- Aha, sa tjejen där och gick iväg.

Hon var borta ett tag. "Ett tag" är egentligen bara en eller två minuter men i en
drive-thru-kö där bilarna börjar hopas bakom känns det längre.
Sen kommer hon tillbaka.

-
Det är nåt fel på latte-maskinen. Vill du ha nåt annat?
- Njae
-
Du kan få pengarna tillbaka????
- Okej, vi gör så. (Linda får klara sig utan tänkte jag, orkar inte vänta mer)

Ytterligare några minuter går och jag frågar tillslut en annan tjej hur det går,
hon skulle bara gå och hämta 22kr.
Sen kommer hon tillbaka.

- Du kan åka och parkera där så länge, vi kanske kan göra latte ändå.
- okej.

Efter ytterligare 1,5 låt på stereon kommer hon ut med en kaffe.
Snällt att hon kämpade på så länge....men, men....

Det var ju bara en kaffe, liksom....10 minuters väntan....
....första gången jag får parkera för att få vänta på en Latte. Lustigt!
McDonald's latte är faktiskt god.....så.....den som väntar på nåt gott....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0