Sol, vind och vatten

Hyllningskonsert till Ted Gärdestad i Västerås Konserthus lördag kväll.

Present till mor och far från mig, min bror och respektive.

Janne Schaffer höll i trådarna, styrde upp showen, ägde showen.
Han kan spela mannen....behöver inte glänsa med tekniska prylar,
det har han aldrig behövt. Otrolig koll och känsla. Spelar smakfullt och suveränt.

Tolkningar av Ted och Kenneth Gärdestads låtar av Sara Löfgren, Jan Johansen,
Molly Zandén och Johan vad han nu hette i typ 2 timmar var helt okej.
Johan vad han nu hette sjöng riktigt likt Ted faktiskt. Hade lika tunn coh spröd röst.
Sara Löfgren rockar. Hon är grym, men hade något märkligt klädval enligt mig.
Molly Zandén gav inga rysningar egentligen. Fin röst men hmm....jaja.... typ.
Jan Johansen vet jag inte heller. Har också en grym röst men.....hmm...jaja....typ där också.

Jag, Erik och Viktoria sänkte medelåldern ordentligt och lite lågt tempo var det för vår smak
tror jag. Men det var en uppskattad konsert för ett fullsatt konserthus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0