Självbo

Sambo, särbo, självbo....fantastiskt uttryck!

"Från singel till självbo", bok av Kicki Biärsjö.
http://www.boksson.se/fran-singel-till-sjalvbo,9789137134291.html


Tanken är ju bra ju.....gilla att va singel.

Normen är ju knappast det.
Sverige har i nån undersökning jag såg jävligt stor andel singlar jämfört
med övriga länder i världen....om det var flest törs jag inte svära på.

Satt å tänkte på att "vem fan vill va singel egentligen".
Nån period, absolut. Jag känner mig nöjd med att vara singel just nu,
men liksom.....i det stora hela så måste jag erkänna att jag inte alls
är nån singelmänniska. Jag kan gilla läget som det är nu men det
är ju absolut inte något jag hade tänkt mig resten av livet.

Tror inte jag kommer att någonsin bli självbo.

Håller mig till att vara singel....så länge som det behövs.

Dock är det dummaste att bestämma sig för hur det ska vara.
Det gäller att vara öppen för vad som händer.
Jag kanske blir svin-kär i någon imorrn, eller idag eller om ett år.
Inte vet jag. Men jag tänker inte "bestämma" mig för att vara singel
bara därför att. Det blir som det blir. Å man får gilla läget man är i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0