Syskon

Isa: Åååååååååååh, jag vill så gärna ha ett syskon pappa.

Magnus: Jag vet det vännen. Du får väl fråga mamma och Alessandro.

Isa: Ja, det vore bra men då måste Alessandro flytta hit och det är så svårt
när han jobbar i Italien.

Magnus: Okej....ja, jag har lite svårt att hjälpa dig med det där med syskon.

Isa: Du måste ju hitta nån som du tycker om...

Magnus: Ja, men det gör jag ju....

Isa: ....och som tycker om dig tillbaka.

Magnus: Ja, det var ju just det.

Isa:  Men du får väl hitta  nån snart, jag vill inte va så gammal när jag får syskon.

Magnus: Nä, jag vet, men bara för att man träffar nån brukar man ju inte
skaffa barn det första man gör direkt...

Isa: Men vadå då?

Magnus: Ja, men det är ju verkligen inget kul att skilja sig så man vill ju
vara säker på att man tycker om personen man skaffar barn med först.

Isa: Men pappa, du tänker för mycket. Tänk inte på det där så går det nog bra!


Jag har slutat räkna gångerna som folk säger åt mig att jag tänker för mycket.
Nu har jag hittat en ny livscoach!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0