Det behövs nåt kul nu

Ingen bra söndag faktiskt.

Imorse vaknade jag av nåt ljud i vardagsrummet....
...hmm...Isa har gått upp tänkte jag, tittade på klockan...

...05.21....

Upp.....

- Isa, gå och lägg dig du får inte gå upp före klockan 6 allra tidigast.
Försök somna om.

Lydigt barn, gick till sin säng och somnade om.

Pappa också lydig och ap-trött gick tillbaka till sin säng och somnade...
...inte om...

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

Det gick inte. Jag blundade, räknade får, tänkte på "piiiiip" och annat
som brukar få mig att somna, men det gick ju inte.

Klockan 6 gick jag själv ut till soffan, la mig under en filt med lite musik
i hörlurarna och lyckades.....nästan slumra till lite....
Isa vaknade strax före 8, pigg å glad...

Pappa var inte pigg å glad....gäääääääääääääsp.

Skitsamma, ut i köket....kaffe.....var slut....åååååååååååååååååh.
På med kläder.

- Isa, jag tar en promenad och köper kaffe sen. Okej?
- Okej.

Det har snöat typ en decimeter eller nåt i natt.
Pulsade iväg på min vanliga runda...tog typ as-lång tid, men tillslut
nådde typ snö-björnen Ottosson affären, köpte kaffe och gick hem.

Det var sjukt gott, men kan inte påstå att det hjälpte bort trött-heten.

Frukost var gott dock, hade köpt lite färskt bröd i affären också.

Isa lekte med Tone, när de kommer in och frågar om jag kan följa
med till pulkabacken....åååååååååååååååååååååååååh.
Jag hatar pulkabacken!

Eller egentligen inte, men inte idag bara, inte idag....

- Javisst, va kul! (hmm....liar, liar)

På med all världens kläder, iväg med Isa, Tone och lillebror Truls.
En timme småfrysande senare gick vi hem.
Slängde ihop lite mat till Isa och skjutsade henne till Sara.
Skönt, lite free time.
Skulle fika med Pernilla, men hon fick förhinder.....

Ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh

Ringde till bror. Han bjöd på kaffe! Det var kul.
Hem sen, sjukt segt. Städningen från förmiddagen blev bara halvfärdig
pga den fantastiska timmen i pulkabacken.
Tog sjukt lång tid å göra klart....såååååååå tråkigt............

Nä, jag är inte på helt bra humör.
Sitter med en kopp grönt te, det tror jag hjälper mot allt.

Vad som helst får hända nu som kan piffa up dagen lite....
...det ligger på minus nu, måste upp över 0:an, annars är det illa....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0