Hemgång

Märklig känsla att ligga i soffan nu kl. 03.41...
....hemkommen för ca 20 minuter sen...

Var på nåt sätt inte nå trött idag, eller kanske övertrött.

Känner mig nykter, vart aldrig nån riktig fest även om intentionerna fanns.

Jag och Tobbe kom från giget ner på stan vid halv 2. Gick in på Pluto.
Rätt kul faktiskt men lite små-skumt ändå att mitt i den fullaste, skråligaste
timmen sitta hyffsat nykter mellan, kramar, hångel, krossade glas och snubbel

Vi skulle försöka styra ihop nån efterfest...
...folk är så roliga på fyllan...eller o-roliga kanske det heter.

- Ska ni med på efterfest?
- Jaaaaaaaa, va roligt...!!!

När man får det svaret kan man ju lätt tro att det blir så....men icke.....
Man ringer...

- Vart tog du vägen?
- Öh, jag gick hem....             
eller
- Öh, jag gick med de här lirarna på en annan fest....

Jaja, ingen stor grej. Orkar inte bry mig.

Lite McDonald's mat i påse. Gick hemåt sen Tobbe och jag kommit på att
det blir liiiiiiiiiiiiite för mögligt att efterfesta bara han och jag....

Knatar sakterliga hemåt istället.
Hamburgaren smakar inge gott. Slänger halva....
Lite stipes och Cola får duga.
Fortfarande rätt mycket fulla människor ute.
De flesta verkar vara på väg hemåt ändå.

Går vidare och funderar lite....
Promenader är överlägset bästa gången för mig att analysera och fundera över saker.
Det har varit grejer som inte riktigt blivit som jag velat sista tiden.
Relationsmässiga saker, och även andra "snubbel".
Behöver acceptera vissa saker, eventuellt reda ut vissa saker som ligger och gnager.
Spontant på vägen hem känner jag bara hur jävla skönt det vore
att ha nån att komma hem till....får ofta den känslan när jag går hem från krogen.
Så mycket liv, skratt, kompisar, nya bekantskaper etc...och sen....tomt!
Kontrasten blir så påtaglig då.

Så skönt att gå den här tiden eller tidigt på morgonen...
...inga ute....bara tyst.....och natur-ljud...sus, kvitter, vind....
...som att jag bara är liksom...svårt att förklara märker jag....

Väl hemma känns det tomt och tråkigt men nånstans ändå okej.
Fortfarande saker som ligger och pockar på, men nu behöver jag sova.

Natti, natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0