Middag

Hämtade Isa igår...

....fredags-trött....

Vi pratade om vad vi skulle äta. Kom fram tillsammans att vi skulle göra egna hamburgare.

Gick till affären och handlade food and breakfast....

Tillbaka, ställde mig och paltade med grönsaker, kött osv....

Fick efter lite tjat Isa till bordet, varpå hon tar typ 4-5 tuggor och sen inte vill ha mera.

- "Du får ingen mer mat idag Isa, så du måste äta nu eller inte alls"

- "Nä, då vill jag inte ha alls"

Går från bordet och pappa får äta själv.

Hennes grej om hon vill gå hungrig. Hon är snart 8 år. Hon vet vad det innebär.
Hon vet att man inte får mer mat senare om man blir hungrig då.

Meeeeeeeeeeen, hallå....poängen:

Det är så jävla tråkigt att lägga ner tid och energi på att handla, fixa, laga mat
när man sen äter i 5 minuter och sen pyser iväg.
Orka hålla på och fixa mer avancerade maträtter för att ha en trevlig middag
med sig själv??? Nope....det blir enkelt och snabbt!

Två lösningar:
1 - Jag ser till att göra nåt trevligare av matstunden. Dvs vi sitter och äter och pratar,
sitter tills vi ätit klart osv....Vissa dagar är jag sjukt trött själv vilket gör att orken inte finns.

2 - Jag tar hit nån annan som äter med oss. Helst utan snopp och två tuttar :P
Då har jag nån att prata med och kan tycka det är kul att göra sig till och laga lite roligare mat.

Kan tillägga att de veckor jag är själv inte lagar mat nån dag tror jag.
Äter lunch på jobbet, kvällsmaten blir filmjölk typ....
Har jag tur kommer nån snällis hit och joinar mig på lite mat.
Då fixar jag! Då är det kul!

Ni fattar grejen....

Kommentarer
Postat av: L

Två tuttar alltså.. du tycker inte du är liite väl kräsen nu?

2009-06-06 @ 10:51:21
URL: http://rymdflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0