Löv-songs

Har inte alla löv-songs en avsändare egentligen.

Jag har så svårt att tro att man skriver texter utan att ha någon i åtanke.

En helt out-of-the-blue påhittad text om ett kärlekspar likt ett film-manus
finns inte enligt mig.

Alla mina låtar har avsändare. Jämt! All the time!
Har otroligt svårt att få ner något på papper annars, känns inte äkta.

Får avsändaren veta det då?

Ibland....ibland inte....

If the moment is right....

Vissa köper presenter och blommor, andra skriver låtar...
...jag tillhör nog de andra i det fallet.

Vissa gamla låtar jag gjort riskerar ju att bli "stämplade" då,
eftersom de har "getts bort" liksom....
....det finns en tjusning med att avsändaren inte vet....
....att man undrar....har man väl berättat är liksom spänningen borta...
...man tar död på lite av charmen på nåt sätt.

Vill man ge "presenten" till mottagaren ska man så klart göra det!

It the moment is right....

Blev klar med en löv-song i veckan som jag nämnde i ett tidigare inlägg.
Om det blir läge att överlämna den nån gång får framtiden utvisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0