Vampyrer

Daddy: Gick det bra att sova hos Tone då? Hade ni kul?!

Tone/Isa: Jaaaaaaa

Daddy: När gick ni upp då?

Isa: Kvart i sju

Daddy: Guuuud, va tidigt.

Isa: Vi skulle rita, å vet du vad som hände?

Tone: Jag vill berätta

Isa: Nej, jag vill

Tone: Jag berättar först å så berättar du sen

Isa: Okej!

Tone: Först vaknade vi, sen skulle vi rita men då hittade vi ingar ritpapper.
De va i vardagsrummet. Vi skulle gå ut och hämta dem men då va det så mörkt
Så vi blev lite rädda. Vi smög ut i hallen och tände lyset...det kunde ju va spöken där...

Isa: Men sen kom vi på att att spöken va snälla. Men däremot kunde det vara
vampyrer.

Daddy: Oj då. Vad gjorde ni då då?

Isa: Vi smög ut i köket, sen hämtade vi vitlök....sen smöööööööög vi in i
vardagsrummet och viftade med vitlöken, hämtade papprena, lämnade tillbaka
vitlöken och gick tillbaka in i Tones rum.


---------------------
---------------------

Jag kan verkligen se framför mig två små tjejer smyga runt med en klase vitlök
i näven i lägenheten....fantastiskt.....

...........................
...........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0