Fragile

Ibland slår det mig hur skört livet är.

Spelar ingen roll om man tänker på sin egen situation...

jag kan få samma känsla när jag tänker på svininfluensan
eller sitter som i torsdags och kollar på SOS Gute.

Kanske en klyscha men alltså, det händer saker, och det kan drabba
vem som helst, när som helst. Självklart kan man alltid "undvika"
att hamna i faaaaaaaaaaaaaaaarliga situationer men man kan inte
leva så heller...blir otroligt märkligt liv och man kommer definitivt
inte njuta av det.

Ibland kommer saker som påminner mig om det.

På nåt vis måste man....kanske inte ska säga man...
....jag.....

....återkomma till de här sakerna då och då för att påminna mig
om att ta vara på tiden och inte bara jamsa med.

För en del kan det bli hysteri i att förvärkliga sig själv och göra
allt man nånsin velat och här är ju kraven olika.
Vissa vill bestiga ett berg och vissa vill ha jobb, fru, två feta ungar,
volvo, villa och hund...

...Jag blir påmind om vad jag vill ha, vad jag vill kämpa för och
att jag inte ska vakna upp om 10 år och undra vart åren tog vägen.

...att jag själv har kontrollen

Kommentarer
Postat av: Hasse

Du har så rätt så rätt..



Det är när något riktigt stort händer som man börjar ta livet på allvar.. på gott och ont.

2009-10-25 @ 21:25:13
URL: http://rymdflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0