Ödet

Funderade imorse lite vidare på det där med att förändra sin sitation...

...i mitt fall med jobb etc...

Det kommer ju ändra sig hur som helst i och med att jag inte har något
jobb kvar efter den 15e december....som det ser ut...

När jag tänker tillbaka på saker som hänt...
Varför man är där man är....osv....
så brukar det sluta med att jag förundras över hur små val man gjort
för att hamna där.
Att man just i ett ögonblick valde att ringa det där samtalet, gick fram
till den där personen, missade bussen så att man träffade den där...etc...

Lustigt när man tänker på det och vidare blir man då fundersam på varför,
och om det finns nån mening med allt.

Jag är av den uppfattningen av att man påverkar sin egen framtid och att
saker inte bara ramlar ner i huvudet på en. Samtidigt kan jag kalla vissa
skeenden för "ödet" när det osannolikt på nåt vis bara löser sig till det bättre
på ett sätt som man inte kunnat förutse.

(motiverar här min nästa tatuering som ska göras när jag får råd)

Det är ju snubblande nära att börja prata religon känner jag när man pratar
om att saker händer för en anleding och ödet osv...
Vissa skulle kanske kalla ödet för Gud.

Skillnaden för mig är att man inom religonen enligt min uppfattning ofta
lämpar över saker på nån högre makt och tar bort eller minskar sin egen
påverkansgrad på allt som händer...."det är ändå snubben där uppe som fixar".
Att man gör på något sätt människan som obetydlig.
Människan är marionett-dockor med en stor hand som håller allting.

Blir ganska stor diskussion om man ska börja vara för och emot religon som är
ett gigantiskt ämne så det är inte min avsikt.

Det är fashinerande att tänka tillbaka på saker som jag kan kalla för "ödet".
Hur det blivit som det blivit...varför man är där man är....osv...men
jag tror och vill känna att jag själv påverkar min egen framtid.

I Am My Own God

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0