Friskis is the shit

Var på Friskis å gymmade imorse.

Har ju möjlighet till det nu när jag är "mellan två jobb".

Mest pensionärer på mornarna.

Men det är nåt med Friskis och Svettis som är speciellt.
Alla får liksom träna där....ingen prestige, ingen klädkod,
ingen smörjer in sig med olja innan träningen...hmmm....well...

Hur som helst kan jag inte sluta le när jag tänker på
pensionärerna som friska fläktar på morgonkulan...
Eller vid kl 8 har de väl varit uppe i drygt 4 timmar redan, eller???

Sist jag va där kom det en dam och tränade i jeans.

Idag möts jag när jag kommer av en ombytt herre, men shorts, t-shirt
...och lofers...ni vet såna där dojor med toffsar på.

I slutet av passet glider det in en kille med trädgårdshandskar...

Några farbröder där spenderade huvuddelen av de 1,5 timmarna jag var där
med att prata, skämta, peka, diskutera med varann.
Inte så mycket träning där inte...

...men nånstans är det helt okej.

Och det är nåt speciellt med stämningen....

Friskis is the shit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0