Ibland...

Ibland.....

....tycker jag att jag är världens bästa människa. Förstående, tänker efter före,
kan sätta mig in i hur andra känner.
....tycker jag att jag inte överhuvudtaget kommit någonstans, att jag är plump,
obetänksam, empatilös...
....tycker jag att jag sårar andra fast än jag inte vill pga saker som är ingrodda
i min hjärna som är så svåra att tvätta bort.

Jag förstår.....

.....mina reaktioner bättre nu än tidigare
.....att jag ibland handlar och reagerar på ett sätt som sårar andra
.....att rädslan för att någon ska bli besviken på mig är så stark att den styr
min reaktoner på ett negativt sätt.
.....att rädslan för att göra fel gör att jag har svårt att ta kritik

Jag vet....

......vilka saker hos mig som jag vill ändra
......varför jag känner så starkt i vissa situationer
......varför och kan förstå mina reaktioner
......att jag kan förändra mig till det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0