Vägskäl

Ibland hamnar man vid olika vägskäl.

Ska jag gå dit eller dit....

Hur blir det i slutändan åt det ena eller andra hållet.
Vad ser jag framför mig åt det ena eller det andra hållet.

För mig så är det ena fyllt av lycka,
det andra bara ett stort svart hål.

Att välja lycko-hållet är därför ett lätt val för mig...
....där finns en dörr som kan vara lite svår att få upp.
Provar man de nycklar man har så passar en till slut.
När dörren öppnas är vägen öppen.

Dörrar stöter man på lite då och då i livet.
Dessa måste öppnas om man ska kunna gå vidare.
Vart har jag lagt nyckeln???

Jag måste leta i nyckelskåpet, där jag vet vad jag har
och inte fara runt och leta under tidningar och i fickorna på mina jeans.

Här och nu kan det vara svårt att hitta nyckeln, det kan vara lätt att ge upp
men i mitt hjärta så vet jag att på andra sidan dörren
finns en hel hög med bra saker som jag bara kan njuta av.
Då vet jag att jag att tiden jag offrade på att hitta nyckeln var värt det.

Ta dig tid att hitta rätt nyckel, känn efter i ditt hjärta att du också vet
om allt gott som finns på andra sidan dörren och att du precis som jag
kommer att fortsätta famla runt i ingemansland om vi inte går in tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0